PAKSI KERTBARÁTOK EGYESÜLETE

Kertészkedj, művelődj, barátkozz! Védd a természetet és a környezetet.

2011 őszén ellátogattunk Szlovéniába

Szlovéniát úgy emlegetik mint " Európa kicsiben"," Az Alpok napos oldala", "Európa zöld gyöngyszeme."

Aki ide egyszer eljut az rádöbben, hogy ez mind igaz. Szlovéniában van minden: napsütötte tengerpart, havas hegycsúcsok, gótikus templomok, modern bevásárló központok. Minden , ami egész Európában megtalálható.

Ugyanakkor Szlovénia Európa legzöldebb országa, mivel területének több mint felét valamilyen erdő fajta borítja.

Kirándulásunk alkalmával az ország észak-nyugati felét látogattuk meg. Pontosabban a Triglav Nemzeti Parkot. Első állomásunk Bled volt a csodálatos tavával, melynek közepén egy kis sziget emelkedik ki a kristálytiszta vízből , rajta Nagyboldogasszony temploma. A legenda szerint, ha háromszor megkondítjuk a templom harangját , kívánságunk valóra válik.

A szigetre pletnával érkeztünk, 20 személy szállítására alkalmas fa csónak, amit egy személy kormányoz és evez.

Nagyboldogasszony temlomához 100 lépcsőfok vezet fel, de mi boldogan megtettük, hogy mielőbb megkondíthassuk a harangot.

Akkor még nem sejtettük, hogy még aznap többezer lépcső vár ránk.Nevetés

Miután a Pletna visszahozott bennünket a szárazföldre eldöntöttük, hogy felgyalogolunk a tó másik partján található középkori várba, ami jelenleg vármúzeúmként és étteremként üzemel. Itt lehet megkóstolni a híres szlovén krémest.

Igaz, hogy nekünk-, mire a többszáz lépcső után végre elértük a várat,- csak egy pohár hideg víz hiányzott.....Láb a szájban

Látkép a várból: Bled város- Szlovénia leghíresebb üdülőhelye

Miután kigyönyörködtük magunkat a csodálatos tájban, búszra szálltunk és elindultunk a Bledtől északra 6-7 km-re található Vintgar-szurdok  felé.a A szurdokot Radovna vízesése, örvénye és gyors folyószakasza díszíti 1600 méter hosszan, és több mint száz méter mélyen. A folyó a szurdoktól a 16 m magas Sum-vízeséssel búcsúzik, hogy onnan kezdve nyugodtan folytassa útját. Sziklákhoz erősített pallókon, hidakon közlekedhetünk, gyönyörködhetünk a kristálytiszta, csillogó, morajló sebes patakban.

Fárasztó út volt , de kárpótolt a látvány!

Estére Bohinj-be érkeztünk megkerestük a szállásunkat és kalandos szobakiosztás után álomra hajtottuk fejünket.

Másnap reggeli úticél a Száva forrása volt......lépcső....lépcső.....és még több lépcső...gyönyörű erdő....sziklák....lépcsők.... Savica vízesés.

kep2884.jpgv

Visszafelé elég könnyű volt az út, abban a reményben , hogy nem lesz több lépcső elindultunk egy felvonóhoz, hogy megnézzünk egy csodálatos síparadicsomot, Vogelt.

A libegő felvonó félelmetes ugyanakkor izgalmas volt.

Leérve az 1800 m magas hegyről körbesétáltuk a Bohinji tavat

Egy kis városnézés Skofja Loka-ban

Majd utolsó állomásunk a Volcji Potok arborétum.

Ennyit tudtunk megmutatni a két nap sűrű eseményeiből .

Reméljük kedvet csináltunk egy szlovéniai utazáshoz!

Oldal: ~Szlovénia 2011
PAKSI KERTBARÁTOK EGYESÜLETE - © 2008 - 2024 - paksikertbaratok.hupont.hu

A HuPont.hu weblapszerkesztő. A honlapkészítés nem jelent akadályt: Honlapkészítés